Kymmenen faktaa sikainfluenssasta ja sikainfluenssarokotteesta

H1N1-virus

H1N1-virus

Fakta 1 – Sikainfluenssarokote ei suojaa sikainfluenssalta
Rokotteiden tehon väitetään olevan siinä, että rokotteen sisältämien viruskantojen takia keho luo taudille immuniteetin, ja on siten vastustuskykyinen esimerkiksi sikainfluenssavirukselle. Tieteellistä näyttöä rokotuksen ja immuniteettimuodostuksen väliltä ei kuitenkaan ole.

Vaikka rokote saisikin kehon tuottamaan suojaa tiettyä virustyyppiä vastaan, on todennäköistä, että virus mutatoituu, ja sitä varten pitää saada uusi rokote. Tämä ilmiö näkyy erityisesti influenssaviruksien kohdalla jokavuotisina influenssarokotuksina. ”Rokotuksen jälkeen vasta-ainetasojen arvioidaan pysyvän suojaavina korkeintaan noin vuoden verran. Rokote tulee siis ottaa vuosittain sekä suojan lyhytaikaisuuden että rokotteen koostumuksen vaihtelun vuoksi.” todetaan Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen sivulla.[# Influenssarokote, KTL.fi]

Tilastollisesti keskivertoamerikkalainen joutuu 40 kertaa todennäköisemmin salaman iskemäksi kuin sikainfluenssarokotteen pelastamaksi.

Fakta 2 – Rokotteissa käytetään adjuvanttia
Adjuvantilla tarkoitetaan rokotteessa olevaa apuainetta, jonka tehtävä on ärsyttää elimistö muodostamaan puolustusreaktio varsinaista antigeenia vastaan. Useimmiten adjuvantit ovat alumiinipohjaisia, mutta ainakin joissakin tutkimuksissa kokeiltavissa rokotteissa käytetään myös öljypohjaisia adjuvantteja.[# Rokotteiden koostumus, Rokotusinfo.fi] Suomeen tilatuissa sikainfluenssarokotteissa käytetään todennäköisesti tiomersaali-nimistä elohopeayhdistettä ja öljypohjaista skvaleenia. Suomessa on testattu skvaleenivapaata rokotetta, mutta sitä pitää itse osata vaatia käytettäväksi rokotushetkellä.

Fakta 3 – Rokotteissa on heikennettyjä viruksia
Rokotteissa käytetään tapettuja bakteereita tai tautia aiheuttavia heikennettyjä viruksia, mikä käy ilmi esimerkiksi Yhdysvaltojen tartuntatautien valvonta- ja ehkäisykeskuksen sikainfluenssarokotteesta kertovalta sivulta.[# Preparing for Vaccination with Novel H1N1 Vaccine, Infosota.fi, PDF-tiedosto]

Fakta 4 – Rokotteet eivät ole turvallisia
Sikainfluenssarokotteita ei testata kunnolla ennen niiden käyttöönottoa, mikä todetaan myös Suomen Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen puolesta. Sikainfluenssarokotteet testataan samalla, kun ne otetaan käyttöön. Pandemiarokotteita ei koske samanlaiset turvallisuusvaatimukset. Kanadassa jotkut lääkärit ja valtion terveysviranomaiset vaativat, että rokotteesta tehdään adjuvanttivapaa versio alle 18-kuukautisille vauvoille, koska rokotteen adjuvanttien vaikutuksista vauvoihin ei tiedetä.[# H1N1 vaccine in babies worries expert, CBC.ca, 17.9.2009] ”En lähtisi käyttämään adjuvantillista tuotetta ilman, että sillä on tehty riittävä määrä kliinisiä kokeita tuossa ikäryhmässä”, sanoi lasten tartuntatautien erikoislääkäri ja Brittiläisen Kolumbian lapsien ja perheiden tutkimusinstituutin rokotteiden arviointikeskuksen johtaja David Scheifele.

Fakta 5 – Rokote voi olla pakollinen
Pakollisuus ei ehkä koske kaikkia, mutta esimerkiksi terveydenhuollosta vastaavat virkamiehet ympäri maailmaa ovat tehneet suunnitelmia, joissa terveydenhuollossa työskentelevät kuuluvat niin sanottuun riskiryhmään, joka myös Suomen Sosiaali- ja terveysministeriön pandemiatyöryhmän mukaan tulee ensimmäisten joukossa rokottaa.[# STM ja THL tiedottavat: Ehdotus rokotusjärjestykseksi on valmistunut, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, 17.9.2009] Yhdysvalloissa yhdessä julkisen terveydenhuollon toimipisteessä henkilökunta joutuu ottamaan rokotuksen tai käyttämään aina töissä ollessaan hengityssuojainta. Suomessa ainakin tartuntatautilain ja valmiuslain avulla voidaan suorittaa pakkorokotuksia ja määrätä terveydenhoitohenkilökunta pakkotyöhön.[# Tartuntatautilaki 25.7.1986/583, Finlex.fi][# Pandemia tarttuu ihmisten perusoikeuksiin, Stakes.fi]

Fakta 6 – Rokotusta ei kannatta ottaa ”varmuuden vuoksi”
Harvardin yliopistossa työskentelevän lääkärin Marc Lipsitchin mukaan sikainfluenssa on vaarallisuudeltaan samaa luokkaa vuosittaisen influenssan kanssa.[# Swine flu death rate similar to seasonal flu: expert, Reuters.com, 16.9.2009] Lipsitchin mukaan sikainfluenssan aiheuttama kuolleisuus olisi vain 0.007%. Mikäli rokote toimisi 10% ajasta, pitäisi miljoona ihmistä rokottaa, jotta estettäisiin yhden ihmisen kuolema.

Koska rokotteet aiheuttavat haittavaikutuksia, sikainfluenssarokotteen ottaminen ”varmuuden vuoksi” lisää todennäköisyyttä sairastua rokotteen haittavaikutuksiin.

Fakta 7 – Sikainfluessa ei ole vaarallisempi kuin kausiluontoinen influenssa
Tällä hetkellä ainoa viite siihen, että sikainfluenssa olisi vaarallisempi kuin normaali kausittainen influenssa on sen ennennäkemätön geneettinen rakenne. Muutoin se muistuttaa oireiltaan kausittaista influenssaa.

Fakta 8 – Lapset eivät ole alttiimpia
Harvardin yliopistossa työskentelevän lääkäri Marc Lipsitchin mukaan sikainfluenssa on tällä hetkellä kaikkein heikoin lapsissa.

Fakta 9 – Käsien pesu tai desinfiointiaineen käyttö ei estä tartuntaa
Mitä laajemmalle influenssa leviää, sitä vaikeampaa tartunnan välttely on. Desinfiointiaineet toimivat vain, jos niitä käyttää oikein ja jatkuvasti. ”Sikainfluenssa tarttuu monin eri tavoin, joista yleisin on pisaratartunta. Siinä virus kantautuu pieninä pisaroina suoraan hengitysteihin”, totesi Veli-Jukka Anttila Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiristä YLE:n uutisille.[# Käsien desinfiointi ei yksin estä sikainfluenssan leviämistä, Yle.fi, 31.7.2009]

Nyt on tärkeää huolehtia immuniteettijärjestelmän toimivuudesta.

Fakta 10 – Voit suojautua muutenkin kuin rokotteilla
Pitämällä yllä hyvää hygieniaa, juomalla ja syömällä terveellisesti, liikkumalla ja nauttimalla D-vitamiinia.[# Avoid Flu Shots, Take Vitamin D Instead, LewRockwell.com, 3.10.2008] Sairaana pitää levätä ja juoda paljon nesteitä sekä välttää tartuttamasta muita.

Lähteet
Ten Swine Flu Lies Told by the Mainstream Media, Infowars.com, 19.9.2009

Kirjoittanut: Teemu Välimäki

Tagit: , , ,

8 kommenttia artikkeliin “Kymmenen faktaa sikainfluenssasta ja sikainfluenssarokotteesta”

  1. [...] Kymmenen faktaa sikainfluenssasta ja sikainfluenssarokotteesta. (Infosota.fi) [...]

    #166
  2. kekki

    oho!!!…mulla on astma…keukoahtauma… D-vitamiinin puutos…kalkinpuutos…neurologinen sairaus…sydän ja verisuonitauti…groonintauti…kilpirauhastauti…pernassa kasvain…MITÄ Teen!?

    Keneen tai mihin tässä enää uskoo?

    #193
  3. Rokotusinfo.fi perustaa oppinsa homeopaattiseen magiaan.

    Rokotuksia vastustavan rokotusinfo.fi:n vetäjät eivät ole lääkäreitä.

    Rokotusinfo.fi:n sivulta löytyy seuraavaa:

    ”Viera Scheibner: ”Rokotukset – tieteelliset tutkimukset 100 vuoden ajalta osoittavat että rokotteet ovat isku immuunijärjestelmää vastaan”

    Kirjan kirjoittaja ei ole lääkäri. Kirjan arvostelusta taas löytyy seuraavaa:

    ”She also has an excellent chapter that explains homeopathy as a scientific system of pharmacological medicine, to support parents should they decide not to vaccinate but are concerned with how to treat childhood ”

    Eli Rokotusinfo.fi on sitoutunut homeopatian oppeihin, jotka perustuvat muinaiseen magiaan, samanlainen parantaa samanlaista. Tuohon oppiin kuulu tartuntatautien osalta, että taudit pitää sairastaa, jotta saisi immuniteetin. Ilmeisesti tuo jengi ei tielä, että rokotuksetkin antavat immuniteetin.

    #197
  4. joku vain

    Olenko Lauri väärässä jos sanon että rokote antaa suojan vain yhdelle viruskannalle ?

    Ehkä leikin terveydelläni, mutta nykyisen kuolleisuusasteen huomioiden mä en todellakaan aio ottaa tuota piikkiä ja kaikkia siinä olevia mielenkiintoisia aineita saadakseni suojan YHTÄ kantaa vastaan.

    Pidän taudin sairastamista huomattavasti parempana ratkaisuna. Espanjantaudin sairastaneilla ja henkiin jääneillä on vieläkin vasta-aineita veressään.

    #199
  5. Riikka Söyring

    Sain Jane Burgermeisterilta kirjeen tänään:

    Thanks to Ulla Danielson’s detective work, a scandal that could change the autism debate forever and swing it against mercury has emerged in Denmark. A Danish lead author of pro mercury studies has decamped to Altanta after a gigantic fraud involving the CDC and 10 million crows was uncovered. It appears this person is KM Madsen, though confirmation from the Uni is still required.

    This is a scandal of the proportions of Climate Gate with Phil Jones could destory the mercury lobby. I ask you to spread the word, write reports if you can (I will post them if you wish) and keep drawing attention to this case.

    I just posted this on the flucase:
    The lead author of a key study used by EU and USA health bodies as evidence mercury in vaccines does not cause autism has vanished after it emerged that he fraudulently claimed 10 million crowns in funds from his university in Denmark.
    The reseacher – who appears to be Keersten Meldgaard Madsen, resident in Højbjerg, outside Aarhaus – was also employed by Emory University, Atlanta, without the knowlege of his university, according to the Danish media.
    Madsen could not be reached through his home number.
    Police, who were called in to investigate by the university after they found a 10-million crown hole in their budget, believe the researcher is in the USA, living and working in Atlanta.
    The scientist has worked on a multi-phase research project on the cause of autism that has been received about 80 million crowns in funding from the CDC, headquartered in Atlanta, since 2002.
    Keersten Madsen Meldgaard was the author of a study published in 2003 that used data from Danish children to show that there was no link between mercury in vaccines and autism.
    The study published in Pediatrics and called Thimerosal and the Occurrence of Autism: Negative Ecological Evidence From Danish Population-Based Data appears to show that autism rates went up after mercury was removed from vaccines.
    http://pediatrics.aappublications.org/cgi/reprint/112/3/604
    However, the study has come under criticism for evidence that data has been manipulated to bolster the pro vaccine cause.
    http://www.whale.to/a/branell.html
    The close links and email communication between Kristeen Madsen and CDC researcher Dr. Diane Simpson have come be fiercely criticised for appearing to show that Maden and Simpson looked for data to suit their theory.
    http://www.putchildrenfirst.org/chapter5.html
    The revelation that the lead author of key pro thiomersal study has apparently vanished over a case fraud involving the CDC funds is sure to reignite the dispute about the validity of these studies and the dangers of thiomersal.
    The CDC, an agency belonging to the US Department of Health and Human Services, has been accused of hiding the relationship between threefold growth of vaccinations for US children in the 1990s and the epidemic of autism and other neurodevelopmental disorders that began at exactly the same time.
    Key pro-vaccine studies in The Journal of the American Medical Association, The American Journal of Preventative Medicine and the American Medical Association appearing to show no link between autism and mercury have also been based on the Danish data.
    Also, the Danish data was used by a team from the Centers for Disease Control working with colleagues at the University of Aarhazs to link autism to difficult birth and a family history of mental illness in a study from 2005.
    The validity of all these studies will also now be called into question.
    The fraud ijnvolving 10 million crowns raises the issue of whether money flowing to the Danish researcher from the CDC was a reward for manipulating study results.
    Swine flu vaccines with thiomersal were administered to millions of people, including babies and children, this autumn as part of the CDC and WHO pandemic management plans in spite of a lack of clinical data.

    Two reports from the Danish media translated by Ulla Danielson:

    SWINDLE FOR MILLIONS AT AARHUS UNIVERSITY

    By Maja Nielsen and Morten Ravn, Aarhus stiftstidende, Wednesday February 10, 2010

    A big research project has resulted in a deficit of 10 million crowns in the budget of Aarhus university.
    Police are investigating the case as fraud while the university has cut ist links to the chief-investigator from Aarhus, writes Danish Daily Aarhus Stiftstidende.
    The Aarhus-based scientist left his job at the medical health faculty in March last year. After a short period, the university began to suspect something was radically wrong. The suspicion increased.
    Accordingly the university in collaboration with Board of Science and Innovation reported the case to the police of Eastern Jylland.
    Among other things the now disputed research project maps out the cause of autism. Since 2002, the project has received more than 80 millions crowns from the American board of health,the CDC.
    The University of Aarhus is in the process of issuing a declaration to a lot of institutions about the tangled case.
    In this communication the director of the university, Joergen Joergensen, underlines that the aarhus-scientist no longer is connected with the university.

    Researcher employed in more than one place

    “At the same time it has become clear that the resigned leader of the research project has been employed doubly.
    Without the university’s knowledge, he has been a payed employee at the University of Emory in the USA while he was still employed in aarhus.
    ”Of course that is not acceptable,” says head of press for the rector at the university, Anders Corell, to Aarhus Stiftstidende.
    He does not want to say anything about the amount of money the University is missing. Neither will Anders Corell comment on the information provided to the newspaper talking about a fraud involving 10 million crowns.
    Police inspector Boerge Frandsen from Eastern Jylland’s police confirms, that there is a report. The police has started to investigate the case.
    ”Yes, it is about fraud”, the police inspector says to Aarhus Stiftstidende.
    He is not able to confirm or deny size of the amount of money or the consequences.
    But so far the disputed chief investigator has not been charged.

    On the move in the USA

    The newspaper has learnd that the investigations are hampered because it has been very difficult to find the key figure in the case.
    Aarhus Stiftstidende has also unsuccessfully tried to get a comment from the aarhus-based scientist, who has his private address in hoejbjerg (outside Aarhus).
    After he left the medical health faculty in Aarhus he participated, among other things, at a conference in italy.
    On that event his papers errorneously said that he was employed by the University of Aarhus.
    Aarhus Stiftstidende has spoken to several sources, who say that the scientist, who has a PhD, is at the moment is on the move in USA. They describe him as a Stein Bagger type (a Danish financial fraud) who is eminently clever at raising money from funds.
    “He can open the doors to the great money tanks. But all projects all the time had to grow bigger and bigger. He succeeded in raising a huge amount of dollars. Rules however was something that existed for the sake of others – not for him,” it has been said, sounding characteristic.

    mani@stiften.dk, mora@stiften.dk

    ———
    Researcher accused of cheating Uni out of millions

    Published 11.02.10 15:12

    A former lead research suspected of fraud now living in US and has not been questioned by police

    Aarhus University has confirmed that a former head of research at its North Atlantic Neuro-Epidemiology Alliances department has committed possible fraud amounting to 10 million kroner against several of the school’s research partners, reports Århus Stiftstidende newspaper.
    Until last March, the man was head of an 80 million crown joint research project between the US government’s Centers for Disease Control and Prevention (CDC), the University of Southern Denmark and Aarhus University.
    Jørgen Jørgensen, Aarhus University’s rector, confirmed police charges have been filed against the former researcher and that it concerns a sum of around 10 million crowns.
    Numerous applications for funding for the research were apparently signed with forged signatures.
    The scientist – who is reportedly living and working in Atlanta in the US – resigned from his post last March. But he allegedly continued to pass himself off as the head of the international project, which dealt primarily with research into the possible causes of autism.
    Aarhus University also claims that the researcher took another permanent position at Emory University in the US while still heading the Danish-based project.
    Danish police said they were still investigating the case but had not yet sought cooperation from US authorities in the matter. They also have yet to question the man in connection with the case.
    ‘When we’ve gone through everything then we’ll decide whether there are sufficient grounds to charge the researcher or any others for forgery or fraud,’ said Børge Frandsen of East Jutland Police.
    Comments?

    The Copenhagen Post

    #787

Jätä kommentti